بازار املاک جی

نوساز یا چند سال ساخت

وبلاگ , املاک

۲۸ مرداد ۱۳۹۹ 643 بازدید
بازار املاک جی

نوساز یا چند سال ساخت

نوساز یا چند سال ساخت

از بین نکات خرید خانه شاید یکی از چالش برانگیزترین آن ها نوساز یا چند سال ساخت بودن خانه باشد.

در خرید خانه معمولا با یک بودجه ی مشخص دو گزینه پیش رو داریم نوساز و کوچک تر یا چندسال ساخت و بزرگ تر.

کسانی که به دنبال سرمایه گذاری هستند با فرض خرید خانه نوساز و کلید نخورده در صورت فروش در 2 سال بعد این خانه ارزش نو بودن خود را از دست داده و مسلما قیمت خانه نوساز و ملک 2 یا 3 ساله تفاوت خواهد داشت. در همین حال ملک 5 ساله با 7 یا 8 ساله  و یا ملک 15 ساله با ملک 17 یا 18 سال تفاوت چندانی وجود نخواهد داشت و در صورت وجود تورم همگی به یک مقدار افزایش قیمت خواهند داشت. چه بسا با خرید ملک 10 ساله و تعمیر و بازسازی آن ارزش دو چندانی به آن داده و به سرمایه ما افزوده خواهد شد.

 

آپارتمان‌های نوساز و کلید نخورده چه برای رهن و اجاره و چه خرید و فروش 10 تا 30 درصد گران‌تر از قیمت پایه منطقه نرخ‌گذاری می‌شوند و تفاوت قیمتی فاحشی با هم دارند. بنابراین خریدارانی که مشکل تامین نقدینگی دارند بهتر است بجای خرید خانه‌های نوساز به دنبال خرید آپارتمان‌ با ساخت بالا باشند.

این نکته مورد توصیه کارشناسان خرید ملک با تجربه نیز هست که در این بازار برای ظاهر زیبا نباید هزینه بالا صرف کرد. قیمت آپارتمان‌های چند سال ساخت واقعی‌تر است و قیمت خانه‌های نوساز بیشتر سلیقه‌ای  وغیر واقعی تعیین می‌شود.

 

اختلاف قیمت یک واحد نوساز با واحد چند سال ساخت بین 10 تا 20 درصد است

در حالی که خانه‌های بالای 15 سال در این مناطق را می‌توان با افت قیمتی بسیار بیشتری خریداری کرد. البته برخی از خانه‌های چند سال ساخت و با ساخت بالا به دلیل بازسازی ساختمان چه از لحاظ نما و فضای عمومی ساختمان و چه داخل آپارتمان، کمی نسبت به خانه‌های کهنسال منطقه گران‌تر هستند

 

 

خانه چند سال ساخت کلنگی محسوب می شود؟

آپارتمان یا ساختمان هنگامی که به پایان عمر مفید خود می‌رسند کلنگی محسوب می‌شوند. عمر مفید ساختمان بسته به نوع ساخت، منطقه و مسائل دیگر می‌تواند متغییر باشد. اما نکته ای که باید دانست این است که میانگین عمر یک ساختمان در ایران حدود سی سال است. کلنگی بودن ساختمان علاوه بر تاثیری که در ظاهر و یا افزایش شدید هزینه های نگهداری دارد می‌تواند در گرفتن وام مسکن هم تاثیر گذار باشد.

 

اشتراک گذاری Telegram Facebook WhatsApp Twitter
برای استفاده راحت تر از خدمات ما، اپلیکیشن موبایل بازار املاک جِی را نصب کنیدهمین حالا دانلود کنید!
+